Tato dvanáctiletá prémiová whisky je vytvořena z vyzrálých whisky, které jsou kombinací Single Malts a nejkvalitnějších zrn z celého Skotska. Aroma je perfektně vyvážené s tóny vřesu, medu a ovoce. Bohatá chuť zralých, medem slazených jablek s dozvuky vanilky a karamelu. Dlouhý a jemný závěr. Více
Chivas Regal Blended Scotch Whisky, jedna z nejrozšířenějších značek alkoholu na světě, zažila v minulém století jak hubené časy, tak období prosperity.
Značka, považovaná za "původní luxusní skotskou whisky", našla svou identitu spíše v obchodě s potravinami a vínem než v tradiční pozoruhodné palírně. Od roku 1801 založil John Forrest toto impérium v Aberdeenu, které pak přešlo na gentlemana jménem William Edwards a nakonec v roce 1838 na Jamese Chivase. Druhý z bratrů Chivasů, John, se přidal až v roce 1860.
Ve druhé polovině 19. století a na počátku 20. století se formovala společnost Chivas Brothers a whisky, kterou známe. Původní směs z roku 1854 se jmenovala Royal Glen Dee a v roce 1863 se pod hlavičkou Chivas Brothers stala vlastní desetiletou sladovou a obilnou whisky Royal Strathythan. Na přelomu století zemřel poslední člen rodiny Chivasů, ale název značky zůstal zachován.
Přibližně v této době, kdy se obilná whisky stávala stále dostupnější a začaly se objevovat mezinárodní trhy, se společnost zaměřila na Spojené státy. Bratři Chivasové pokračovali ve spojení s královskou rodinou a postavením a v roce 1909 uvedli na trh 25letou blended skotskou whisky Chivas Regal. Jako nejstarší míchaná skotská whisky na světě své doby měla bohužel krátký úspěch. První světová válka, prohibice a hospodářská krize vedly k útlumu výroby whisky.
Teprve v roce 1939 debutovala na americkém trhu silně restrukturalizovaná Chivas Regal 12 Year Old. Po zakoupení současné domovské palírny značky Strathisla (dříve Miltown) v roce 1950 se Chivas Regal 12 Year Old pod hlavičkou Seagram's rozšířila o mezinárodní distribuci. Právě se společností Seagram's a následně Pernod Ricard v roce 2001 se Chivas Regal 12 Year Old i přes nepříznivé finanční podmínky stala celosvětově uznávanou značkou.
Vůně
Krémová, aromatická melanž vanilkového krému, náznaky anýzu, citronového tvarohu a máslového karamelu. Dřevěné hobliny a sušené banánové lupínky se rozvíjejí jen s náznakem cassis.
Chuť
V chuti se objevuje více banánových lupínků, tentokrát také krémový nádech ječného sladu, doplněný trochou koření. Tóny mletých vlašských ořechů a karamelu.
Závěr
Lehké koření a černý pepř v závěru. Přetrvávající tóny obilné sladkosti.